작성일
2020.11.13
수정일
2020.11.13
작성자
대학원혁신부
조회수
196

Admission results for 2021 Spring semester (Round 1)

안녕하세요

전북대학교 대학원교학부입니다.
첨부파일에서 수험번호로 본인의 결과를 확인하시기 바랍니다.
(엑셀 파일 다운로드 후 본인의 수험번호를 입력하여 결과 확인)


■ 합격자 안내사항

1. 부족한서류 : 2020.2.26(금)까지 제출
- 아직 제출하지 않은 서류가 있는 학생은 2월 26일까지 서류를 추가로 제출해주시기 바랍니다.
- 서류를 기한 안에 제출하지 않을 경우 합격이 최종 취소됩니다.


2. 은행잔고증명서 : 모든 합격자는 은행잔고증명서(18,000달러 또는 21,600,000원 이상)을 제출해야함
- 해외거주자 : 합격확인 후 즉시 제출 (12월 31일까지)
- 국내거주자 : 2021년 2월 1일 이후 발급받아 2월 26일까지 제출. 한국에 있는 본인 명의 통장만 가능함.
* 지도교수 체재비 지원확인서 제출자 경우, 지원금이 18,000USD(21,600,000원)이 안될 경우 본인이 잔액을 증명해야 함. 

3. 표준입학허가서
- 모든 서류 제출, 등록금 납부 확인 후 비자신청자에게만 발급
- 해외거주자 : 우편발송
- 국내거주자 : 대학원교학부 방문 또는 우편 발송
* 해외 주소가 지원서의 주소와 다른 경우 대학원 입학담당자에게 새로운 주소를 이메일로 보내주세요(admissiong@jbnu.ac.kr)

4. 등록금 납부
- 해외거주자 : 11월~12월 중
- 국내거주자 : 1~2월 중
- 정확한 납부일자와 자세한 납부 방법은 추후 다시 공지하겠습니다.

*문의 : admissiong@jbnu.ac.kr


[Graduate School] Result Announcement for Graduate Program Admission, 2021 Spring (Round 1)
please check an attached file about the admission result.
(after download excel file, fill your application number, check your result)

■ Notice

1. Lacking Documents submission deadline : by 2021.2.26(Fri)
- If you have Lacking Documents, please submit documents until 2021.2.26(Fri)
- please be aware that if you fail to submit the lacking documents until the deadline, your admission will be canceled.

2. Bank Statement : All of the accepted students need to submit bank statement with amount of more than 18,000usd
- Students applying for visa from overseas : after check admission results, please submit bank statement as soon as posbbile. (until 2020.12.31(Thu))
- Students applying for visa in Korea : The certificate issuance date must be later than 2021.2.1(Mon), submission deadline is until 2020.2.26. it should be issued from one of the banks in Korea only(not the overseas banks)
* In case of applicants who submitted supporting letter by professor with amount of less than 18,000USD(21,600,000KRW), they should submit another bank certificate proving the rest of the amount.

3. Admission Letter
- The admission letter can be issued only for those who submitted the complete required documents and paid the tuition fee.
- Students in overseas : we will send it by air mail 
- Students in Korea : Visit the graduate office or send it by air mail 
* if your mailing address has been changed and is different from the one on the application form, please let me know your new address (admissiong@jbnu.ac.kr)

4. Tuition fee payment
- Student in overseas : Nov to Dec
- Student in Korea : Jan to Feb

- Confirmed Date and Payment method :  we will notice later. 

 

* Contact : admissiong@jbnu.ac.kr

첨부파일